Przedszkolaki z grupy IV bardzo chętnie angażowały się w proponowane aktywności służące rozwijaniu słuchu, koncentracji i swobodnej ekspresji- kreatywnie rysowały do melodii pt. „Jesienne gałązki”, łączyły usłyszany dźwięk z jego źródłem, a także poznały nazwy i brzmienie niektórych instrumentów muzycznych.
Okres przedszkolny to czas, kiedy dziecko interesuje się światem dźwięków i chętnie uczestniczy we wszystkich formach aktywności muzycznej.
Stosowanie podczas zajęć różnych form aktywności muzycznej ma bardzo pozytywny wpływ na dzieci. Śpiewanie kształtuje nawyk prawidłowego oddychania, dotlenia organizm, wzmacnia aparat głosowy, poprawia pamięć, rozwija mowę oraz wzbogaca język oraz pobudza wyobraźnię. Wspólne śpiewanie w grupie nie tylko integruje najmłodszych, ale także pozwala uaktywnić się dzieciom nieśmiałym, zaś nauka piosenek poprawia pamięć i koncentrację.
Zajęcia łączące ruch z muzyką zaspokajają naturalną potrzebę ruchu dziecka, poprawiają koordynację ruchową. Gra na instrumentach rozwija zdolności motoryczne najmłodszych, doskonali koncentrację uwagi oraz uczy współpracy w grupie i przestrzegania określonych zasad.